فَالْمُدَبـِّــرَاتِ أَمْــرًا سوگند به آنان که با تدبیر عمل می‌کنند. (آیه پنجم، سوره نازعات)
فَالْمُدَبـِّــرَاتِ أَمْــرًا سوگند به آنان که با تدبیر عمل می‌کنند . (آیه پنجم، سوره نازعات)
فَالْمُدَبـِّــرَاتِ أَمْــرًا سوگند به آنان که با تدبیر عمل می‌کنند. (آیه پنجم، سوره نازعات)

قانون جهش تولید مسکن ابلاغ شد | مدیریت دانش محور و شریف ضامن موفقیت «قانون جهش تولید مسکن»

«قانون جهش تولید مسکن امروز ٢٨ شهریور ١۴٠٠ از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی برای اجرا به رئیس جمهور رئیسی ابلاغ شد.
این قانون که در قالب یک طرح دوفوریتی به مجلس رفته بود، در ۵فصل، ٢۵ ماده و ٣٢ تبصره در جلسه علنی ١۴٠٠/۵/١٧ به تصویب نمایندگان مجلس و سپس در ١۴٠٠/۶/۳ به تأييد شورای نگهبان رسیده است.

قانون جهش تولید مسکن پنج فصل دارد که فصل نخست به تأمین منابع مالی، فصل دوم به تأمین زمین، فصل سوم به تأمین مصالح ساختمانی، فصل چهارم به تأمین خدمات ساختمانی و فصل پنجم به سایر موارد ساخت مسکن اختصاص دارد.
بر اساس ماده یک این قانون دولت موظف است نیاز سالانه مسکن کشور را بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی مستند به مطالعات طرح جامع مسکن در مناطق شهری و روستایی تأمين نماید و به نحوی برنامه‌ریزی و اقدام کند تا در ۴ سال نخست اجرای این قانون سالانه به طور متوسط حداقل یک میلیون واحد مسکونی در کشور برای متقاضیان واجد شرایط عرضه گردد.
پایگاه خبری-تحلیلی مدیران و رؤسا با عنایت به اهمیت این طرح ملی بزرگ در توسعه کشور و نقش آن در رفع بزرگ‌ترین دغدغه زندگی گروه بزرگی از هموطنان عمدتا عوامل تولید، پرونده‌ای دائمی را به رصد و گزارش سیر و تحولات قانون جهش تولید در دوره های معیّن اختصاص می‌دهد تا اهل فن و هموطنان به طور دائم در جریان اخبار و گزارش‌های پیشرفت یا خدای ناکرده رکود تولید یک میلیون مسکن در سال قرار گیرند.
در وهله اول از مدیران و مسئولان ارشد اجرای طرح انتظار داریم مخاطبان این پایگاه خبری مدیریتی را به طور منظم در جریان میزان پیشرفت، تحولات و احیانا دلایل کندی روند طرح قرار دهند.
همچنین از کارشناسان مدیریت ساخت مسکن دعوت می‌کنیم با انتقال و انتشار تجربه‌های خود در زمینه تولید و ساخت انبوه مسکن در این پایگاه، در اجرای موفقیت‌آمیز آن و رفع یکی از مهم‌ترین مشکلات کشور سهیم باشند.