فَالْمُدَبـِّــرَاتِ أَمْــرًا سوگند به آنان که با تدبیر عمل می‌کنند. (آیه پنجم، سوره نازعات)
فَالْمُدَبـِّــرَاتِ أَمْــرًا سوگند به آنان که با تدبیر عمل می‌کنند . (آیه پنجم، سوره نازعات)
فَالْمُدَبـِّــرَاتِ أَمْــرًا سوگند به آنان که با تدبیر عمل می‌کنند. (آیه پنجم، سوره نازعات)

رضا راعی | معیارها و شاخص‌های کمیته انتصابات مدیران بانکی را منتشر کنید

رضا راعی معاون ارزی اسبق بانک مرکزی( آذر ١٣٨۶ تا مرداد ٨٨) معتقد است که تشکیل کمیته‌ای برای انتخاب و انتصاب مدیران بانک‍‌های دولتی از سوی وزیر اقتصاد و دارایی فی نفسه گام مثبتی در جهت اصلاح نظام و شیوه‌های مدیریتی کشور است؛ اما باید منتظر خروجی تصمیم‌های این کمیته باشیم و ببینیم اعضای کمیته تا چه حد به معیارها و شاخص‌های گزینش مدیران بانک‌های دولتی متعهد بوده‌اند.
رضا راعی در گفت و گوی اختصاصی با پایگاه خبری-تحلیلی« مدیران و رؤسا» افزود: تعیین و تدوین شاخص و معیار برای انتخاب مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی از جمله مدیران‌عامل بانک‌های دولتی در عین این که قدم مبارکی است، امر بدیع و جدیدی نیست؛ چون هم براساس اصول دانش مدیریت و هم بر اساس تجربه‌های ۴ دهه اخیر، شاخص‌های مدیریتی مشخص و روشن است؛ مهم این است که ببینیم این معیارها در عمل تا چه میزان رعایت خواهند شد، اما در هرحال کمیته باید معیارها و شاخص‌های مورد نظر و عمل را برای آگاهی افکار عمومی و کارشناسان و ارباب نقد منتشر نماید.
وی یاد آور شد: یک سؤال مهم هم این است که آیا این کمیته برای انتخاب مدیران بانک‌های دولتی رأسا خودش تصمیم می‌گیرد یا فقط افرادی را پالایش و به وزیر اقتصاد و دارایی معرفی می‌کند و تصمیم نهایی با وزیر است.
وی با آرزوی توفیق خدمت برای اعضای کمیته در جهت مصالح کشور و هموطنان و اقتصاد ایران گفت: به هر حال خروجی کمیته و اعلام‌ نام مدیران عامل جدید بانک‌ها میزان پایبندی اعضای کمیته به معیارها و شاخص‌های مدیریتی را نشان خواهد داد.
گفتنی است که رضا راعی علاوه بر معاونت ارزی بانک مرکزی، مدیر‌عاملی بانک تجارت، عضویت در هیأت‌مدیره بانک توسعه صادرات، قائم‌مقامی سازمان تأمین اجتماعی و مدیریت گروه مدیریت مالی و بیمه دانشکده مدیریت دانشگاه تهران را در کارنامه حرفه‌ای خود دارد.
در کمیته انتصابات بانکی وزارت اقتصاد و دارایی با حکم وزیر اقتصاد عباس معمارنژاد، علی صالح‌آبادی، محمدرضا فرزین، علی نظامی و مهدی اسماعیلی عضویت دارند.