فَالْمُدَبـِّــرَاتِ أَمْــرًا سوگند به آنان که با تدبیر عمل می‌کنند. (آیه پنجم، سوره نازعات)
فَالْمُدَبـِّــرَاتِ أَمْــرًا سوگند به آنان که با تدبیر عمل می‌کنند . (آیه پنجم، سوره نازعات)
فَالْمُدَبـِّــرَاتِ أَمْــرًا سوگند به آنان که با تدبیر عمل می‌کنند. (آیه پنجم، سوره نازعات)

محمدابراهیم تحسیری، مدیرعامل بیمه معلم | کارنامه مدیریتی ابراهیم تحسیری زیر ذره‌بین

شرکت بیمه معلم به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شرکت بیمه خصوصی کشور، با مدیریت محمدابراهیم تحسیری نمرات  قابل قبولی در کارنامه مدیریتی حرفه‌ای خود ثبت کرده است. نشاندن شرکت در جمع یکصد شرکت برتر کشور در چند سال اخیر، کسب سطح یک توانگری مالی، متنوع‌سازی پرتفوی و طراحی و اجرای تدریجی200 برنامه عملیاتی در جهت توسعه خدمات به بیمه‌گران و تامین منافع سهامداران ازجمله این توفیقات است. توفیقاتی که با ثبات رهبری و مدیریت دانش مدار مبتنی بر سند چشم‌انداز و برنامه استراتژیک به دست آمده و با شتابی معقول استمرار دارد.

گفتگوی «مدیران و روسا» را با مدیرعامل بیمه معلم که گذشته از تحصیلات کلاسیک، دانش مدیریتی و تجربه‌های کارآمد از مسئولیت‌هایش در مهم‌ترین و بزرگ‌ترین وزارتخانه‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی کشور اندوخته است بخوانید و با  کارنامه مدیریتی آشنا و دیدگاههای توسعه‌ای ایشان سهیم شوید.

وظیفه صنعت بیمه خدمت‌رسانی به بیمه‌گذاران و جلب رضایت آنان است. از همین رهگذر مشتری‌مداری به عنوان یک شاخص کلیدی همواره مورد تأکید بیمه معلم قرار داشته و این اصل در همه اجزای شرکت اعم از نمایندگی‌ها، شعب و بخش ستادی متبلور است. با عنایت به همین مسیر، بیمه معلم همواره رتبۀ بالایی را در شاخص رضایت‌مندی مشتریان از سوی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران کسب کرده است. لازم به ذکر می‌باشد این مهم در یکی از بزرگترین و مهمترین وزارتخانه‌های کشور به مدد تدوین برنامه‌ و با مساعدت ریاست مجموعه، توانستیم سازمان برتر بشویم و این خط عملکرد را در سازمان‌های دیگر نیز ادامه دادیم.

البته اهمیت برنامه‌ریزی و سودآوری در بخش خصوصی نسبت به بخش دولتی دو چندان است و شرکت بیمه معلم هم در این دو بعد عملکرد قابل قبولی ارائه داده است. بر همین اساس سند استراتژیک بیمۀ معلم علاوه بر مشتری مداری، سوددهی را نیز مدنظر قرار داده و بر همین اساس هر پرتفویی جذب نمی‌شود و برپایه آن، عملکرد شعب و بدنۀ بیمه معلم همواره پایش می‌شود. این دو بُعد بر تصمیم‌گیری سهامداران نیز تأثیرات مهم خواهد داشت.

از توسعه کسب و کار برخط تا توسعه بازار

بر اساس برنامه و عملکرد شعب، کسب و کار سازمان نیز رونق پیدا خواهد کرد؛ به عبارتی میان عملکرد سازمان و کسب و کار آن ارتباطی مستقیم وجود دارد. برهمین اساس به ازای پرتفویی مشخص، نیروی انسانی در اختیار شعب قرار می‌گیرد. جذب این نیروی انسانی بسیار اهمیت دارد و تیمی ماهر عهده‌دار آن است تا زبده‌ترین گزینه‌ها را انتخاب‌ کنند. اهمیت شعب سراسر بیمه معلم به آنجا بر می‌گردد که مشتریان بزرگ در سراسر کشور حضور دارند و دامنه جغرافیایی مشتریان گسترده است. بر پایه سیستم بیمه معلم، سعی در ارائه بهترین سرویس‌دهی برای صدور بیمه‌نامه و پرداخت خسارت به این مشتریان در حال انجام است.

در کنار این روند طرح‌ها و محصولاتی جدید نیز برای بیمه معلم تعریف شده است که عمده‌ترین آن در زمینۀ بیمه‌های زندگی و سرمایه‌گذاری می‌باشد. اغلب افراد پس از بازنشستگی و با اتکای صرف به حقوق خود نمی‌توانند گذران زندگی داشته باشند. در این رابطه برنامه‌هایی مؤثر در جهت کمک به معیشت بیمه‌گزاران در زمینه بیمه عمر و زندگی در نظر گرفته شده و در کنار آن به سایر بیمه‌ها همچون درمان، آتش سوزی، مسئولیت، مهندسی و… نیز توجه شده است. برای بازاریابی این محصولات نیز توجه به روند دیجیتال در دستور کار قرار دارد. در کنار بازاریابی دیجیتال، بازار خرد نیز مورد توجه است که مهم‌ترین نمونه آن مربوط به بیمه‌های زندگی است.

در مسیر بازاریابی، فرهنگ‌سازی بسیار مؤثر است، زیرا بسیاری از هموطنان از محصولات بیمه و منافع آن اصولا اطلاع چندانی ندارند. در این خصوص باید اطلاع‌رسانی لازم در مورد رشته‌های بیمه‌ای صورت بپذیرد.

سهم سهامداران در بازار شرکت

فعالیت‌های بیمه معلم صرفا متکی بربازار سهامدارانش نمی‌باشد، بنابراین در برنامه‌ریزی بلندمدت شرکت، بخشی از پرتفوی در اختیار سهامدار و برای جلب رضایت آنان تعریف شده است و بخشی دیگر مربوط به خارج از گروه سهامداران است.

به عبارتی دیگر بخش مهمی از سودآوری بیمه معلم متکی بر مدیریت و عملکرد شرکت است و گواه آن سود و نقدینگی‌ مجموعه در سال‌های اخیر است. البته سهامداران نیز این سود را به عنوان سرمایه‌ی شرکت جایگزین می‌کنند.

بر اساس اعلام صریح کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات / بیمه معلم رتبه برتر در پاسخگویی، شفافیت، سرعت را کسب نمود./  اردیبهشت  1401

گزیده‌ای از کارنامه مدیریتی و اقدامات بیمه معلم طی سالها حضور در صنعت بیمه کشور

– شرکت بیمه معلم با نسبت 117 درصدی در سطح یک توانگری قرار دارد.

– حضور در میان 100 شرکت برتر کشور: براساس اعلام رسمی سازمان مدیریت صنعتی، برای پنجمین سال متوالی کرسی بیمه معلم در جمع 100 شرکت برتر حفظ شد.

– درج نماد بیمه معلم به عنوان یکصد و هشتاد و یکمین نماد معاملاتی در فرابورس کشور

– رشد فروش: افزایش 20 برابری پرتفوی شرکت طی سالهای اخیر در مقایسه با رشد صنعت در مدت مشابه

– روند سودآوری: رشد بالای سود شرکت طی سالهای اخیر

– توسعه سهم بازار مستقل (خارج از سهام‌داری): بر پایه سند استراتژیک، رشد پرتفوی مستقل در دستور کار قرار گرفت و ظرف مدت 5 سال، حجم پرتفوی مستقل شرکت رشد 8 برابری داشته است.

– رشد دارایی ها: افزایش 20 برابری دارایی‌های شرکت طی سالهای اخیر

– توسعه بیمه‏های خرد:  از طریق ارائه محصولات و طرح‏های ویژه / با رشد 6 برابری

ـ پرداخت خسارت درمانی به بیش از 10 هزار بیمار کرونایی در سریع‌ترین زمان ممکن

– پرداخت غرامت فوت در اثر کرونا به بیش از 1400 خانواده

– تدوین و پیاده‌سازی سند عملیاتی استراتژیک شرکت / به مدت 11 سال متوالی

– برای اولین بار در صنعت بیمه/خدمات بیمه معلم/ واریز حقوق بیمه زندگی و مستمری، فقط پس از پرداخت 30 روز از حق بیمه

– پیاده‌سازی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری با هدف افزایش رضایت و پاسخگویی سریع به مشتریان

– دریافت گواهینامه‌های ایزو برای دوازدهمین سال متوالی:

مدیریت کیفیت(ISO9001:2015)/ مدیریت رضایتمندی مشتریان(ISO/TS10004:2012)و مدیریت رسیدگی به شکایات مشتریان(ISO10002:2014)

– دریافت گواهینامه رعایت حقوق مصرف کننده برای سومین بار متوالی از سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان کشور

کارنامه مدیریتی و نمونه‌ای از انجام مسئولیت‌های اجتماعی بیمه معلم طی سال‌های گذشته

– حل مشکل مادی و معنوی دانش آموزان آسیب دیده شین آباد / تقدیر معاون رئیس جمهور

– حادثه دلخراش آتش‌سوزی مدرسه‌ای در شین آباد باعث شد تا شرکت بیمه معلم علیرغم عدم تعهد(در آن زمان دانش آموزان تحت پوشش شرکت بیمه دیگر بود) تعداد 26 دانش آموز حادثه دیده را برای مدت 15 سال تحت پوشش بیمه زندگی و سرمایه‌گذاری قرار دهد تا سرمایه‌ای برای دوران جوانی ایشان باشد.

– ارائه خدمات ارزنده به سازمان حفاظت محیط زیست کشور / تقدیر معاون رئیس جمهور: پوشش بیمه‌ای مناسب محیط بانان سازمان محیط زیست کشور توسط بیمه معلم و ارائه پکیج بیمه مطلوب و خدمات ارزنده به کارکنان سازمان محیط زیست

– به جهت توسعه سلامت اجتماعی و فرهنگی/ تولید بازی بیمه‌ای برای گروه سنی 7 تا 12 سال و اهداء تندیس بهترین بازی دیجیتال سال به بیمه معلم/ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

– تجهیز مدارس مناطق کم بهره‌مند کشور به وسایل سرمایشی/ تجهیز زمین ورزشی مدارس کشور به چمن مصنوعی و گرانول به منظور پیشگیری از آسیب حین بازی دانش آموزان

– احداث مدرسه در پی آتش‌سوزی کانکس معلمان (خوزستان/ دزفول)

– مشارکت بیمه معلم در ساخت مدرسه / استان سیستان و بلوچستان

کارنامه مدیریتی و گزیده‌ای از انجام مسئولیت اجتماعی شرکت بیمه معلم در سال گذشته( 1400 ):

– همزمان با روز دانش‌آموز، افزایش تعهدات بیمه معلم در قبال دانش‌آموزان

– اهدا تعداد قابل توجه تبلت به دانش‌آموزان مناطق کم بهره‌مند کشور / دوران کرونا

– پرداخت غرامت ویژه به والدین شهید علی لندی دانش آموز فداکار (خوزستان / ایذه)

– ایفای سریع تعهدات و جبران خسارت دانش آموزان حادثه دیده کرمانشاهی (سرویس مدرسه)

– ایفای نقش موثر در حوزه مسئولیت اجتماعی/ اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته توسط بیمه معلم در محرومیت‌زدایی از مناطق کمتر توسعه یافته کشور

– براساس رای هیئت داوران سندیکای بیمه‌گران ایران، شرکت بیمه معلم در لیست 3 شرکت برتر صنعت بیمه کشور در حوزه مسئولیت اجتماعی قرار گرفت

چکیده برنامه‌های عملیاتی سال 1401 شرکت بیمه معلم در راستای تحقق اهداف سازمانی:

برنامه‌های حوزه فروش

– توسعه طرح‌های جدید بیمه‌ای

ـ توسعه بیمه‌های زندگی با جذب مشاور و کارشناس و ارائه تسهیلات ویژه

برنامه‌های ویژه سهامداران

– راه‌اندازی پلتفرم‌های آنلاین ویژه خدمت‌دهی و ارتقای پوشش‌ها و تعهدات بیمه‌نامه

برنامه‌های حوزه بازاریابی و شبکه فروش

– افزایش جذب نمایندگان توانمند

–  توسعه همکاری با کارگزاران و بازاریابان از طریق فراهم‏‌سازی بسترهای مورد نیاز

– توانمندسازی نمایندگان از طریق برگزاری دوره‌های آموزش بازاریابی تخصصی رشته‌های بیمه

برنامه‌های حوزه مالی و سرمایه‌گذاری

– افزایش سرمایه شرکت

برنامه‌های حوزه طرح و برنامه

– بهبود نظام ارزیابی عملکرد شعب شرکت بر مبنای سود

– ارتقای نظام مدیریت ریسک با کمک طراحی پایگاه اطلاعاتی جامع شرکت

برنامه‌های واحد توسعه کسب و کار دیجیتال

– توسعه وب سایت فروش آنلاین و گسترش خدمات غیرحضوری به بیمه‌گزاران

برنامه‌های حوزه منابع انسانی

–  ارتقای سطح دانش تخصصی و عمومی حوزه‏های فنی و ستادی

مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.